Sinds 1977
100% oer-Hollandse kwaliteit
25.000+ tevreden mensen

Klantenservice

Hier vind je informatie over Retourneren, Maatadvies, Bestellen, Bezorgen, Betalen, Pashulp, Onderhoud en ook als je Niet tevreden bent.

Contact

Op deze pagina  vind je informatie over Retourneren, Maatadvies, Bestellen, Bezorgen, Betalen, Pashulp, Onderhoud en ook als je Niet tevreden bent. Scroll naar beneden alsjeblieft.

Heb je vragen over je bestelling of andere vragen? Neem dan contact op met onze klantenservice.

Wij zijn telefonisch te bereiken van maandag t/m vrijdag van 10:30 – 16:00 uur.

Telefoonnummer: 085-4010160

Is het erg druk of werk je liever per e-mail? Stuur ons dan een bericht naar info@zooadventure.nl

Retourneren – Voorwaarden

Wanneer een artikel niet aan je verwachtingen voldoet kun je het artikel retourneren.

Voorwaarden

  • Je hebt 14 dagen de tijd na ontvangst van het artikel om het te ruilen of te retourneren.
  • De artikelen dienen in originele staat (ongedragen) te zijn en in de originele schoenendoos ingepakt te worden, teruggestuurd te worden in de originele of gelijkwaardige omverpakking (een verpakking om de schoenendoos heen).
  • Bij retourneren zal het retour te ontvangen bedrag zo spoedig mogelijk, na ontvangst van het geretourneerde artikel, uiterlijk binnen 10 dagen aan je worden overgemaakt.

Retourneren – Wil je ruilen?

 

  • Plaats alsjeblieft een nieuwe bestelling. Ruilen kan niet.
  • Je kunt ook kiezen voor Achteraf betalen met Klarna.
  • Je geld wordt doorgaans binnen 2-4 dagen teruggestort na ontvangst van jouw pakket in ons magazijn.
  • Meld je retour aan; lees verder bij Hoe stuur ik een artikel terug.

 

Retourneren – Hoe stuur ik een artikel terug?

 

  • Aanmelden
    Meld je retour online aan via retourneren , print hier je retour label en je retour document. Let op: Vul het volledige ordernummer in, bijvoorbeeld: NL3100XXXX
  • Retour label transport
    Bij het online aanmelden kun je het retour label voor transport printen, voor op je pakket. Op dit transport label staat automatisch je retournummer vermeld.
  • Retour document
    Bij het online aanmelden kun je een retour document printen. In dit document staat automatisch je retournummer vermeld. Gaarne het document bijsluiten in je pakket. Hartelijk dank!
  • Maak je pakket klaar
    Pak de artikelen in volgens onze bovenstaande voorwaarden.
    Voeg het retour document in de omdoos.
    Plak het transport label op de omdoos.
    Geef je pakket af bij een afgifte punt van de transporteur waarvan je een retour label hebt geprint, zoals bijvoorbeeld DPD.
    Vraag bij het afgifte punt altijd een verzendbewijs!

Het verzendrisico is voor rekening van de klant, vraag alsjeblief een verzendbewijs bij het afgifte punt zodat het pakket traceerbaar is. Onze Klantenservice zou, indien nodig, de transporteur kunnen aanspreken.

Retourneren – Wanneer krijg ik mijn geld terug?

 

  • Je geld wordt doorgaans binnen 2-4 dagen teruggestort na ontvangst van jouw pakket in ons magazijn, uiterlijk binnen 10 dagen.
  • Indien je de Klarna betalingsmethode hebt gebruikt èn reeds de betaling hebt voldaan aan Klarna, zal na ontvangst van het geretourneerde artikel het bedrag aan je worden overgemaakt door Klarna.

 

Retourneren – Zijn er retourkosten?

Er wordt je een mogelijkheid aangeboden in het aanmelden-retour proces om kosteloos te retourneren.

Retourneren – Beschadigd of verkeerd artikel ontvangen?

 

  • Retour aanmelden
    Mocht je een verkeerd of een beschadigd artikel ontvangen, meld je online je retour aan via retourneren.
    De reden die je invult tijdens de aanmeld procedure zorgt ervoor dat er persoonlijk contact met je wordt opgenomen door de Klantenservice.
    Eerst ontvang je een bevestiging van het aanmelden van je retour, daarna wordt er contact met je opgenomen. Uiteraard zorgen we voor een passende oplossing.Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact op met onze Klantenservice, we assisteren je graag.

Maatadvies

Meet je maat goed op!
Het is belangrijk om de juiste maat te dragen om optimaal te genieten van je schoenen. Bekijk onze maatadvies video’s en maatadvies tabellen.

Maatadvies – video laarzen

Hoe meet ik mijn maat op?

Maatadvies – video wandel sneakers

Hoe meet ik mijn  maat op?

 

Maatadvies – video indoor schoenen

Hoe meet ik mijn maat op?

Maatadvies – Tabellen & tips – laarzen

Hoe kun je het beste je maat opmeten? Bekijk onze Maatadvies video Laarzen (scroll naar boven).

Ben je niet in de gelegenheid onze video nu te kijken, lees onder de tabellen hoe je je maat kunt opmeten (scroll naar beneden).

Onderstaand vind je maattabellen per artikel.

Maatadvies – Laarzen -Meet je schoenmaat

1) Bestel de juiste maat, meet je voetlengte op.
Plaats je grootste voet op een stuk papier, op een vlakke ondergrond tegen een rechte wand met je wandelsokken aan.

2) Trek nauwkeurig een lijn met een pen om je sok.
Zorg ervoor als je de lijn trekt je je pen rechtop houdt. Door je voet tegen een rechte wand te zetten wordt er correct gemeten omdat de hiel een stukje uitsteekt t.o.v. de onderkant van de voet.

3) Meet vervolgens de lengte van de tekening in een rechte lijn.
Trek een rechte lijn op de tekening van de achterkant hiel (‘t punt tegen de muur) naar de teen die het meest uitsteekt. Dit is je “voetlengte-maat”.

Met de voetlengte-maat kun je in de maattabellen je ZOO Footwear schoenmaat vinden.
De collectie is gebaseerd op G+ en H leesten, dit zijn zeer comfortabele leesten.

De dameslaarzen kun je een halve maat verkleinen met de additioneel bijgeleverde dikkere uitneembare binnenzolen. Een dikkere binnenzool verkleint het volume van de voet en een dunnere binnenzool geeft meer volume om de voet, zodat er een persoonlijke pasvorm kan worden geoptimaliseerd. Je kunt ook je eigen voetbed plaatsen. Altijd eerst de uitneembare binnenzool uit de laars halen vòòrdat je een andere binnenzool in de laars plaatst!

Maatadvies – Laarzen – Meet je kuit nauwkeurig

Meet je kuitomvang zittend, op het dikste punt van je kuit, rekening houdend met de hoogte van de schacht.

Let op, in de maattabel van het door jou uitgekozen model, staat de hoogte van de schacht èn de omvang van de schacht.
Dus afhankelijk van de schachthoogte van het model, meet je je kuit op het juiste punt op je been. Je meet de omvang van je kuit ter hoogte van de schacht op je kuit.
Vind eerst je schoenmaat in de maattabel en vind per model ook de geadviseerde maximale kuitomvang. Houd in gedachte dat alle modellen ook nog verstelbaar zijn d.m.v. bandjes en ingezet elastiek. Bekijk of het door jou gekozen model in je schoenmaat bij je kuit aansluit. ZOO Footwear biedt modellen met reguliere, smalle en brede schachten, dus kijk ook bij andere modellen.

Dames modellen

– de laarzen hebben een standaard 1 uitneembare ZOO Footwear binnenzool. Alle modellen worden geleverd met additioneel een 2e set dikkere groene ZOO Footwear binnenzolen.

Heren modellen

– de herenmodellen worden geleverd met 1 standaard uitneembare ZOO Footwear binnenzool. Je kunt je eigen voetbed plaatsen of een andere binnenzool indien wenselijk.

Maatadvies – Tabellen & tips – wandel sneakers

Hoe kun je het beste je maat opmeten? Bekijk onze Maatadvies video Wandel Sneakers (scroll naar boven).

Ben je niet in de gelegenheid onze video nu te kijken, lees onder de tabellen hoe je je maat kunt opmeten (scroll naar beneden).

Onderstaand vind je maattabellen per artikel.

Maatadvies – Wandel sneakers -Meet je schoenmaat

1) Bestel de juiste maat, meet je voetlengte op.
Plaats je grootste voet op een stuk papier, op een vlakke ondergrond tegen een rechte wand met je wandelsokken aan.

2) Trek nauwkeurig een lijn met een pen om je sok.
Zorg ervoor als je de lijn trekt je je pen rechtop houdt. Door je voet tegen een rechte wand te zetten wordt er correct gemeten omdat de hiel een stukje uitsteekt t.o.v. de onderkant van de voet.

3) Meet vervolgens de lengte van de tekening in een rechte lijn.
Trek een rechte lijn op de tekening van de achterkant hiel (‘t punt tegen de muur) naar de teen die het meest uitsteekt. Dit is je “voetlengte-maat”.

Met de voetlengte-maat kun je in de maattabellen je ZOO Footwear schoenmaat vinden.

Maatadvies -Tabellen & tips – indoor schoenen

Hoe kun je het beste je maat opmeten? Bekijk onze Maatadvies video Pantoffels-Indoor schoenen (scroll naar boven).

Ben je niet in de gelegenheid onze video nu te kijken, lees onder de tabellen hoe je je maat kunt opmeten (scroll naar beneden).

Onderstaand vind je maattabellen per artikel.

Maatadvies – Pantoffels indoor schoenen -Meet je schoenmaat

1) Bestel de juiste maat, meet je voetlengte op.
Plaats je grootste voet op een stuk papier, op een vlakke ondergrond tegen een rechte wand met je sokken aan.

2) Trek nauwkeurig een lijn met een pen om je sok.
Zorg ervoor als je de lijn trekt je je pen rechtop houdt. Door je voet tegen een rechte wand te zetten wordt er correct gemeten omdat de hiel een stukje uitsteekt t.o.v. de onderkant van de voet.

3) Meet vervolgens de lengte van de tekening in een rechte lijn.
Trek een rechte lijn op de tekening van de achterkant hiel (‘t punt tegen de muur) naar de teen die het meest uitsteekt. Dit is je “voetlengte-maat”.

Met de voetlengte-maat kun je in de maattabellen je ZOO Footwear schoenmaat vinden.

Bestellen – Bestel in 3 stappen je artikel in in onze webshop.

Stap 1: Artikel selecteren

  • Selecteer het artikel, kies de kleur, uw maat en het aantal paar.
  • Bekijk het maatadvies, bij voorkeur de video & tabel.
  • Klik op de knop “In winkelmand”. Het artikel wordt in de winkelmand gedaan.

    Stap 2: Bestelling plaatsenBen je klaar om je bestelling af te ronden? Ga naar de winkelmand.

  • Verzendadres
    Vul het adres in waar je je pakket afgeleverd wilt hebben.
  • Betaling
    Kies je betaalmethode. Klik <hier> voor meer informatie over welke betaalmethoden beschikbaar zijn.
  • Factuur adres
    Vul hier je factuur adres in, indien deze afwijkt van je verzendadres (afleveradres).Klik op de knop “Bestelling afronden”. Je bestelling is geplaatst.

    Stap 3: Betalen

  • Je komt in een beveiligde betaalomgeving. Hier voer je je betaling uit en daarna kom je terug in onze shop.
  • Na ontvangst van je betaling wordt je bestelling bevestigd via de mail.
  • Artikelen zijn niet gereserveerd als zij in de winkelmand blijven zitten en de betaling niet is voldaan.Zodra het pakket wordt verzonden ontvang je een mail met een Track & Trace nummer om je pakket te kunnen volgen.Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact op met onze Klantenservice, we assisteren je graag.

Bezorgen

Voor 17:00 uur bestellen, vandaag versturen!

Bezorgen – Gratis bezorgen

Je bestelling boven de €150,- wordt gratis bezorgd.

Bezorgen – Kies je bezorgdatum

Mocht je je pakket liever op een specifieke dag geleverd krijgen, dan kun je – indien bij de gekozen transporteur deze optie beschikbaar is – tijdens het bestellen, de gewenste bezorgdatum selecteren.

Bezorgen – levertijd

 

  • Voor 17:00 uur bestellen, vandaag versturen! De bezorging verloopt in de meeste gevallen goed, maar ZOO Footwear kan de overdrachtstijd niet garanderen.
  • Wanneer je pakket gereed staat voor verzending krijg je een Track & Trace nummer van ons toegestuurd via de mail en kun je je pakket volgen.

 

Bezorgen – Niet thuis

 

  • De transporteur behoort een bericht achter te laten als je niet aanwezig bent.
  • Indien beschikbaar bij de transporteur, kun je bij de check out (bij het afronden van je bestelling) aangeven of je het pakket wilt afgeven bij afwezigheid bij de buren.

 

Bezorgen – Afleveradres

 

  • Je kunt ervoor kiezen om je pakket te laten bezorgen op een afleveradres anders dan het factuur adres. Dit kunt u aangeven tijdens het bestellen.
  • Voor ontvangst moet altijd getekend worden.

    Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact op met onze Klantenservice, we assisteren je graag.

Betalen

Betalen bij ZOO Footwear gebeurt in een veilige omgeving. Tijdens het bestellen kies je welke betaalmethode je wilt toepassen.

Betalen – online betalen

 

  • Je kunt met IDEAL, Paypal en MisterCash betalen. Je betaalt het gevraagde bedrag online via je eigen bank in je eigen vertrouwde omgeving.
  • Bij ons kun je veilig en makkelijk betalen met je creditcard. Wij accepteren o.a. Visa, Master Card, American Express.
  • Het bedrag wordt van je rekening afgeschreven en ZOO Footwear ontvangt bericht dat je bestelling is betaald.

 

Betalen – achteraf betalen Klarna

 

  • Achteraf betalen is bij ons mogelijk met Klarna. Je geeft aan tijdens het bestellen dat je van deze betaalmethode gebruik wilt maken. En rond de bestelling af door je gegevens in te vullen in de Klarna omgeving. Klik hier (of scroll helemaal naar beneden) voor meer informatie over de Klarna betaalmethode.
  • Wij zullen je een bevestiging sturen van je bestelling, en je bestelling wordt verstuurd.
  • Separaat ontvang je van Klarna een email (digitale factuur van Klarna) met daarin de betalingsgegevens om de overboeking te voldoen, binnen 14 dagen.
  • Je kunt bij ons maximaal €500,- afrekenen met de betaalmethode Klarna. Dus wordt de waarde van je winkelmand hoger dan €500,-, wordt je betaling door Klarna afgekeurd.
  • Heb je vragen over betaling of waarom je bestelling niet wordt goedgekeurd door Klarna? Neem dan s.v.p. contact op met Klarna;
    Telefoon 020-8082852
    Chat via Klarna Klantenservice  Klarna-klantenservice-Chat
    Maandag – vrijdag 8:00 – 17:00 uur
    Meer informatie vind je op Klarna-Klantenservice

 

Betalen – In delen betalen IN3

 

  • In delen betalen is bij ons mogelijk met IN3. Je geeft aan tijdens het bestellen dat je van deze betaalmethode gebruik wilt maken. Rond de bestelling af door je gegevens in te vullen in de IN3 omgeving en het eerste deel te betalen aan IN3 met Ideal. Klik <hier> voor meer informatie over de IN3 betaalmethode.
  • Wij zullen je een bevestiging sturen van je bestelling en je bestelling wordt verstuurd.
  • Separaat ontvang je van IN3 een email (digitale factuur van IN3) met daarin de betalingsgegevens om de termijn betalingen te voldoen.
  • Je kunt bij ons maximaal €600,- afrekenen met de betaalmethode IN3. Dus wordt de waarde van je winkelmand hoger dan €600,-, wordt je betaling door IN3 afgekeurd.

 

Betalen – Betalen met kortingscode

Mocht je willen betalen met een kortingscode, kun je deze invullen en activeren tijdens het bestellen. De korting wordt verrekend met het bedrag van het bestelde artikel voordat je naar de betaalomgeving gaat.

Betalen – Terugstorten van je geld

Na ontvangst van het geretourneerde artikel wordt het bedrag zo spoedig mogelijk aan je overgemaakt, uiterlijk binnen 10 dagen.

Alle prijzen van de artikelen in de webshop zijn inclusief B.T.W.

Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact op met onze Klantenservice, we assisteren je graag.

Pashulp

Serieuze pas-tips voor thuis!

Het is van belang je maat goed door te passen. Met de juiste maat kun je optimaal genieten van je schoenen. Ook geven we tips hoe je je eigen binnenzooltjes en orthopedisch voetbed passend kunt maken. Bekijk onze Pashulp video’s.

Pashulp – video Laarzen

Hoe kun je het beste thuis passen?

Bekijk de video om te zien hoe je het beste je laarzen kunt passen, waar je op moet letten en hoe je eventueel je eigen orthopedisch voetbed passend krijgt. Altijd eerst je laarzen passen met de standaard binnenzool om je lengtemaat van je voet te beoordelen. En daarna pas het volume van je voet beoordelen, bekijk het in de video. Hierbij kan de extra set meegeleverde binnenzolen (bij dameslaarzen) een oplossing bieden, zie het in de video. Ook als je je eigen voetbed wilt gaan dragen volg je eerst de pas procedure zoals geadviseerd in de video. Pas als je weet met welke ZOO Footwear binnenzool het dichtst bij jouw optimale pasvorm bent, ga je aan de slag met je eigen voetbed, zie in de video hoe je dit doet.

Pashulp – video Wandel sneakers

Hoe kun je het best thuis passen? En hoe optimaliseer je je persoonlijke pasvorm? Hoe maak je je eigen binnenzool passend? Bekijk onze video.

Onderhoud

Als je je schoenen goed onderhoudt heb jej er langer plezier van. Bekijk onze onderhoudstips en onderhoudsvideo’s.

We willen je erop attenderen dat ons schoeisel handgemaakt is en uitgevoerd is met de beste leren bovendelen. Om zeker te zijn dat je schoenen waterdicht blijven, als ze deze eigenschap hebben, raden wij je aan je schoenen regelmatig schoon te maken en te onderhouden volgens onze richtlijnen online vermeld. Verwaarlozing kan resulteren in verlies van de functionaliteit waterdichtheid.

Onderhoud – video Laarzen

Hoe onderhoud ik mijn laarzen?

 

Onderhoud – video Wandel sneakers

Hoe onderhoud ik mijn wandel sneakers?

Onderhoud – Laarzen – schoonmaken

 

  • Het leer bij voorkeur afspoelen met schoon lauw water en intussen met een zachte doek of spons afnemen. (Geen hogedrukspuit gebruiken, gewoon stromend water.)
  • Vlekken die minder eenvoudig zijn schoon te maken kunt u reinigen met Cleaner.  Bekijk product Cleaner
    Te gebruiken op de nubuck, gevette nubuck en Teflon nylon gedeeltes van onze outdoorlaarzen. Spray de foam over de vlek. De foam zachtjes inwrijven op de vlek met een droge schone spons. Een half uur laten intrekken. Kort onder stromend water afspoelen en op een natuurlijke manier laten drogen. Om kringen en kleurverschillen te vermijden is het raadzaam om een wat groter oppervlak dan de vlek te behandelen.
  • Lichte vetvlekken kunt u met schoon lauw water en weinig zeep, het liefst baby zeep, afspoelen en intussen afnemen met een zachte doek of spons.

Onderhoud – Laarzen – drogen

 

  • Drogen is belangrijk! Dus goed onderhouden is ook de laarzen de gelegenheid geven om te laten drogen. Niet bij een verwarming of andere warmte bron. De natuurlijke vetten van de huid drogen bij dit soort warmte uit, waardoor het leer zou kunnen scheuren, breken en haar souplesse verliest.
  • De laarzen op kamertemperatuur laten drogen zou het beste zijn.
  • In verhouding tot de gemiddelde leren huiden, drogen deze huiden sneller doordat zij zijn geïmpregneerd met een water- en vuilafstotende vloeistof.

 

Onderhoud – Laarzen – voeden

 

  • De laarzen zijn klaar voor gebruik, je hoeft ZOO Footwear laarzen niet te behandelen.
  • Na een aantal weken van intensief gebruik kun je het beste, met name het voet gedeelte, insmeren met Hydra Crème Intens. Dit om het leer voeding te geven waardoor het soepel blijft en haar werkende functie behoud. De poriën van de huid raken door de Hydra Crème Intens niet verstopt.

    Hydra Creme Intens
    – voor Nubuck leer. Bekijk product Hydrra Crème Intens
    Breng de Hydra Crème Intens aan op de laarzen, met name op het voetgedeelte. De crème gelijkmatig & zachtjes uitsmeren met de bijgeleverde borstel zonder te drukken en de laarzen op een natuurlijke manier laten drogen. Niet uitpoetsen na het uitsmeren/aanbrengen van de crème. De frequentie van het voeden van de huid hangt af van de intensiteit van het gebruik.

    Hydra Wax
    – voor Gevet Nubuck leer. Bekijk product Hydra Wax
    Breng de Hydra Wax voorzien van aanbrengspons, dun aan en gelijkmatig inwrijven. Niet uitborstelen of poetsen. Laat de laarzen op een natuurlijke manier 15 minuten drogen. De frequentie van het voeden van de huid hangt af van de intensiteit van het gebruik.
  • Niet insmeren met vet, daar reageert het nubuck leer niet goed op. Het nubuck leer absorbeert het vet teveel doordat natuurlijk nubuck leer meer openstaande poriën heeft dan glad leer. Wanneer het doordringt in de huid verliest het haar uitstraling en zou de kleur kunnen veranderen. Na aanhoudend gebruik van insmeren met vet kan het zover de huid intrekken dat het Acquastop membraan wordt aangetast en niet meer goed ademt en of waterdicht is. Niet insmeren met vet dus!

Onderhoud – Laarzen – beschermen Performance Leder

Bescherm de toplaag van het nubuck Peformance leer, het gevette nubuck Performance leer. Waarom is dit nodig? Van oorsprong heeft de toplaag van het Performance leer een bewerking die ervoor zorgt dat het leer waterafstotend en vuilafstotend is, ook deze toplaag is, afhankelijk van de intensiteit van het gebruik, onderhevig aan slijtage. Om de functies van de toplaag (waterafstotend en vuilafstotend) langer te beschermen, is regelmatig behandelen met een Protector aanbevolen. Dit heeft niets te maken met de waterdichtheid van het product, het Acquastop membraan tussen het bovenmateriaal en voeringmateriaal zorgt hiervoor!

Protector – voor Nubuck Bekijk product Protector

Breng de Protector aan op de laarzen door de te sprayen op een afstand van ongeveer 20 cm. Laat de bespoten laarzen op een natuurlijke manier drogen in een goed ventilerende ruimte. De frequentie van het beschermen van de toplaag van het materiaal hangt af van de intensiteit van het gebruik.

Oily Protector – Gevet Nubuck Bekijk product Oily Protector

Breng de ZOO Adventure Protect Endurance aan op de laarzen door de te sprayen op een afstand van ongeveer 20 cm. Laat de bespoten laarzen op een natuurlijke manier drogen in een goed ventilerende ruimte. De frequentie van het beschermen van de toplaag van het materiaal hangt af van de intensiteit van het gebruik.

Onderhoud – Laarzen – vorm behouden

 

  • Met laarzenspanners voor schachten houdt u de vorm van de schacht langdurig mooi.
  • De laarzenspanners zorgen er ook voor dat de voering de gelegenheid krijgt om goed te ademen.

    Laarzenspanner Silhouet Bekijk product Silhouet
    Geschikt voor dameslaarzen Adora, Alieke, Alette, Lotte.
    Geschikt voor herenlaars Vince.

    Laarzenspanner Habitus Bekijk product Habitus
    Geschikt voor dameslaarzen Adisa, Emma.
    Geschikt voor herenlaars Maxx.

  • Het met zorg uittrekken van de laarzen houdt de vorm en met name de vorm van de hiel in tact.
  • Mocht u zuinig zijn op uw laarzen of graag worden geassisteerd kunt u genieten van het gemak van Jack de laarzenknecht.
    Laarzenknecht Jack Bekijk product Jack
    Houten laarzenknecht.

Onderhoud – Laarzen – rubberen buitenzool

 

  • Rubber is een natuurlijk product met pure eigenschappen. ZOO Footwear gebruikt natuurlijk rubber waardoor sommige kleuren wittig kunnen uitslaan. Dit komt voornamelijk door temperatuurwisselingen. De wittige vettige substantie is makkelijk met een natte doek te verwijderen.
  • Er bestaan Rubber Cleaners die er voor zorgen dat het wit uitslaan weg blijft, maar pas op voor het bovenleer dat kan worden beschadigd! Onze voorkeur gaat ernaar uit om dit soort producten niet te gebruiken en de natuurlijke eigenschappen van de zool te waarderen.

    Mocht je nog vragen hebben, neem gerust contact op met onze Klantenservice, we adviseren je graag.

Niet tevreden?

Ben je niet tevreden met je aankoop?

Ongedragen schoenen binnen het zichttermijn

  • Er geldt bij aankoop in onze online-shop en op events een zichttermijn van 14 dagen na ontvangst van de schoenen. Binnen dit termijn kun je je ongedragen schoenen ruilen of retourneren, zie voorwaarden en procedure ruilen & retourneren. Indien je je aankoop hebt gedaan in de Winkel, kun je terug gaan naar de Winkelier binnen het zichttermijn van de betreffende Winkelier.

    Gedragen schoenen binnen en na het zichttermijn

  • Heb je je schoenen gedragen en ben je teleurgesteld? Wij luisteren graag naar je en reiken je indien mogelijk een oplossing aan. Je kunt telefonisch contact met de Klantenservice opnemen. Of je stuurt een email naar info@zooadventure.nl en wij nemen persoonlijk contact met je op. Indien je je aankoop hebt gedaan in de Winkel, kun je terug gaan naar de Winkelier met je aankoopbewijs en je probleem voorleggen.

Niet tevreden? Garantie op je laarzen

ZOO Footwear geeft op ZOO Footwear laarzen, vanaf de datum van aankoop, een jaar lang garantie op materiaal- en fabricagefouten. Let op; slijtage of eventuele schade toegebracht aan ZOO Footwear laarzen vallen niet onder het garantiebeleid van ZOO Footwear. Door uw laarzen te onderhouden volgens onze adviezen voorkomt u onnodig schade. Ongeacht de garantieperiode kunt u zich altijd bij ons melden.

Niet tevreden? Wat kan er gebeuren met laarzen?

Voorkom schade aan je laarzen, volg de onderhoudsadviezen van ZOO Footwear op en lees onze tips m.b.t. het dragen;

Niet tevreden? Gevoel van klamme natte voeten

  • De voering aan de binnenkant van de voet bij de neus kan slijten doordat de teennagels schuren tegen de binnenkant. Wanneer er uiteindelijk een klein gaatje ontstaat kan dit het Acquastop membraan aantasten. Dit kan mede worden voorkomen door je goed te laten adviseren over de juiste maat. De anatomie van de voet en de verzorging van teennagels heeft grote invloed op dit type slijtage. Reparatie is niet mogelijk. Deze schade valt niet onder garantie maar onder slijtage.
  • Als je vet of olie op het leer smeert, kunnen de poriën van het leer en het Acquastop membraan verstoppen. Als de poriën zijn verstopt functioneert het membraan niet meer. Je voeten zullen klam en nat aanvoelen. Herstel is niet mogelijk en deze schade valt niet onder de garantie. Dit wordt voorkomen door uw laarzen te verzorgen volgens onze adviezen en met de door ons geselecteerde, geschikte onderhoudsproducten. Klik <hier> voor meer informatie over onderhoud (of scroll naar boven).
  • De contrefort, het hielstuk aan de binnenkant van de laars, kan stuk gaan door slijtage. Hierdoor kan lekkage ontstaan. Dit probleem kan worden voorkomen door je goed te laten adviseren over de juiste maat. De anatomie van de voet heeft grote invloed op dit type slijtage en daarom is ook de optimale fit erg belangrijk. ZOO Footwear biedt een optimale pasvorm voor de voet doordat het mogelijk is in de laarzen een uitneembaar voetbed te plaatsen. Door het plaatsen van een dikkere binnenzool komt de voet hoger en wordt het volume kleiner en zal je minder speling hebben bij de hiel en minder heen en weer schuiven. Deze contrefort slijtage valt niet onder garantie, reparatie is in sommige gevallen wel mogelijk.

Niet tevreden? Uitstraling leer

Het leer kan hard en uitgedroogd raken en haar souplesse en uitstraling verliezen als je de laarzen niet goed verzorgt. Als het leer gevoed is dringt het water minder snel en minder diep in de poriën van het leer dan wanneer het leer droog is. Het leer moet worden gevoed, daarmee voorkom je uitdroging en fris je de kleur op.Klik <hier> voor meer informatie over onderhoud (of scroll naar boven).

Niet tevreden? Zool

  • ZOO Footwear gebruikt G+ leesten voor de laars, mocht de anatomie van je voet in combinatie met intensief gebruik er toch voor zorgen dat de buitenzool op het buigpunt aan de zijwanden loslaat, is het Acquastop membraan in principe niet aangetast en functioneert zij nog. Met andere woorden de laarzen zijn evengoed waterdicht. De anatomie is hierbij van grote invloed, toch heb je binnen 1 jaar na aankoop hierop garantie. De zolen kunnen worden gerepareerd, mits je niet eerst zelf hebt geprobeerd de zolen te repareren, dan vervalt de garantie.
  • Overmatige slijtage van de zolen kan ontstaan door extreem gebruik en het niet afwisselen met ander schoeisel. De zolen kunnen wel vervangen worden, maar dit valt niet onder garantie.

Niet tevreden? Binnenzooltjes

Het is belangrijk de juiste binnenzolen te dragen in je laarzen. Als je de laarzen past en een andere binnenzool wilt proberen, moet je altijd eerst de binnenzool verwijderen uit de laars voordat je een andere binnenzool erin plaatst. Een dunne binnenzool zorgt voor een ruimere fit en een dikkere binnenzool zorgt voor een kleinere fit. Gebruik de juiste dikte binnenzool voor een optimale pasvorm. Dit voor het comfort en voor het voorkomen van slijtage in het hielstuk aan de binnenkant. Mocht je binnenzolen willen nabestellen is dat mogelijk in de online-shop. Bekijk Product Binnenzolen

Niet tevreden? Defecte riempjes, gespen & ritsen

  • Het kan een enkele keer voorkomen dat een riempje of lusje te kort is gestikt en loslaat. Dit valt onder garantie en kan worden gerepareerd. Worden riempjes of lussen stukgetrokken door hardhandig gebruik, kunnen zij worden gerepareerd, maar valt het echter niet onder de garantie.
  • Op slijtage van ritsen, gespen, leer, en stiksels aan de binnenbeenzijde van de laars veroorzaakt door het tegen elkaar schuren van de benen tijdens het lopen valt niet onder de garantie. Dit wordt veroorzaakt door het persoonlijke looppatroon.

Niet tevreden? Langdurig plezier met het juiste onderhoud, waarom…

Schoonmaken

  • Als de laarzen vies zijn moeten de laarzen gereinigd worden onder schoon stromend water, het liefst met een zachte doek of spons. Sterk vervuild leer kan worden gereinigd met Cleaner.

    Voeden & onderhouden Performance leer

  • Om het Performance leer soepel, de kleur fris en de functie QuickDry goed te houden moet het geïmpregneerde leer worden gevoed, net als je eigen huid. Voor de leersoorten van ZOO Footwear zijn er diverse Hydra Crèmes om het leer te hydrateren. Smeer geen vet of olie op onze laarzen, de poriën van de leren huid kunnen daar van verstopt raken, de QuickDry functie en de functie van het Acquastop membraan aantasten. Met als gevolg dat het membraan haar functie van waterdichtheid kan verliezen.

    Beschermen Performance leer

  • Het Performance leer is geïmpregneerd wat er voor zorgt dat het leer water- en vuilafstotend is en snel droogt. Daardoor zijn de laarzen makkelijk schoon te maken. Je kunt het Performance leer met de functies water- en vuilafstotend en QuickDry beschermen met Protectors.

    Drogen

  • Het is belangrijk dat je je laarzen op natuurlijk wijze in een ruimte laat drogen. Dus niet bij een directe warmtebron. Je laarzen moeten de kans krijgen om ook goed van binnen te luchten.

    Aan en uittrekken

  • Het aantrekken en uittrekken kan ondersteund worden door laarzenknecht Jack. Mocht je het echter zonder assistentie doen, let er op dat je niet met je ene voet op de hiel van de andere voet je laarzen uittrekt, hierdoor beschadigen je laarzen onnodig aan de buitenkant. Ook trap je hierdoor de binnenkant stuk waardoor het draagcomfort kan worden aangetast. En in het ergste geval kan de contrefort, het hielstuk aan de binnenkant stuk gaan, wat ervoor zorgt dat de voering op dat punt scheurt en het Acquastop membraan kan worden aangetast. Als het Acquastop membraan wordt aangetast werkt de waterdichte functie niet meer.

    Afwisselen met andere laarzen of schoenen

  • Bij reguliere schoenen wordt er regelmatig gewisseld, ook voor outdoorlaarzen geldt hetzelfde resultaat op lange termijn. Je hebt langer plezier van meer paren dan van 1 paar. Dus als je 1 paar hebt moet je dit paar correct behandelen en verzorgen om van de functies te blijven genieten. Het belangrijkst hierin is het voeden en het laten drogen.

    Klik <hier> voor meer informatie over onderhoud (of scroll naar boven).

    Bekijk onze verzorgingsporducten. Producten Onderhoud

Niet tevreden? Aankoop in Winkel, Online-shop of Event

Aankoop in de Winkel

  • Als je je laarzen hebt gekocht in een winkel, kun je je laarzen meenemen met je aankoopbewijs naar betreffende winkelier. De winkelier zal samen met je bekijken wat de beste oplossing is. In principe is hij je aanspreekpunt en indien nodig zal hij contact met ons hoofdkantoor opnemen. Uiteraard kun je ook contact met ons opnemen (nadat je je gemeld hebt bij de winkelier), en kunnen wij je wellicht informeren. Echter zal de afhandeling plaats moeten vinden bij de ZOO Dealer waar je je aankoop hebt gedaan.

    Aankoop in onze Online-shop
  • Als je je laarzen in onze online-shop hebt gekocht, kun je telefonisch contact met de Klantenservice opnemen of een email sturen naar info@zooadventure.nl. Er wordt bekeken wat er mogelijk aan de orde is en hoe hier het beste mee om te gaan. Het kan zijn dat je je laarzen moet opsturen voor een beoordeling, begeleid door je aankoopbewijs.

    Aankoop op een Event
  • Als je laarzen op een Event hebt gekocht bij onze ZOO Stand, kun je contact met de Klantenservice opnemen of een email sturen naar info@zooadventure.nl. Er wordt bekeken wat er mogelijk aan de orde is en hoe hier het beste mee om te gaan. Het kan zijn dat je je laarzen moet opsturen voor een beoordeling, begeleid door uw aankoopbewijs. Mocht je je  aankoopbewijs kwijt zijn, noteer dan het event en de datum van aankoop. Wij kunnen dit indien nodig verifiëren met onze promotionele Event-verkooplijsten.

Niet tevreden? Algemene klacht

ZOO Footwear doet haar uiterste best om je zo goed mogelijk van dienst te zijn. Heb je toch een klacht dan verzoeken wij je vriendelijk om contact met de Klantenservice op te nemen. Email: info@zooadventure.nl

Klarna – achteraf betalen

 

  • Bestel nu, betaal achteraf
    Kies in onze shop bij betalen:
    ✓ KLARNA achteraf betalen
  • Wat is Klarna?
    Klarna is een bedrijf wat achteraf betalen faciliteert.
  • Voordelen van Klarna:
    Bestel nu meteen, ontvang je pakket, betaal pas later.
    Bekijk eerst of je het artikel wenst te houden.
    Als je goederen retourneert, doe je een nieuwe bestelling weer met Klarna.
  • Kom ik in aanmerking?
    Bij het selecteren in onze shop voor de betalingsmethode Klarna, wordt er een controle uitgevoerd door Klarna. Je wordt binnen enkele seconde wel of niet geaccepteerd. Zij vragen slechts om uw Geslacht, Geboortedatum en Telefoonnummer in te voeren.
  • Hoe voldoe ik de factuur?
    Als je bij ons kiest voor Klarna achteraf betalen, dan ontvang je via de mail een factuur van Klarna. Je betaalt aan Klarna, met Ideal of via een Bankoverschrijving. Dit kun je doen o.a. via een link op de digitale factuur van Klarna.
  • Wanneer betaal je?
    Je betaalt aan Klarna (NIET AAN ONS!) vòòr de factuurdatum op de factuur van Klarna, dit is ± 2 weken na het plaatsen van de bestelling. Klarna stuurt een herinnering na 2 weken na uitblijven van betaling, mocht je vergeten zijn te betalen.
  • Retourneren van goederen met de Klarna betaalmethode
    Het zichttermijn is 14 dagen vanaf het moment dat je bestelling in ontvangst is genomen. Gaarne onze standaard retour procedure volgen.
    Na ontvangst van je retour-goederen wordt Klarna geïnformeerd en wordt je factuur gecrediteerd. Indien je reeds hebt betaald aan Klarna en de goederen retour stuurt, volgt er een creditnota en een restitutie van Klarna.
  • Maximaal €500,- afrekenen
    Bij ons kun je tot maximaal €500,- afrekenen met Klarna. Dus als je meer dan €500,- aan artikelen in de winkelmand plaatst, word je automatisch afgekeurd door Klarna.
  • Je wordt niet geaccepteerd door Klarna
    Word je bestelling niet goedgekeurd door Klarna? Neem dan s.v.p. contact op met Klarna;
    Telefoon 020 808 28 52
    Maandag – vrijdag 8:00 – 17:00 uur
    Chat via Klarna Klantenservice 24/7 Klarna-klantenservice-Chat
    Meer informatie vindt u op www.klarna.com/nl Klarna-klantenservice

IN3 – in 3 termijnen betalen

  • Bestel nu, betaal in 3 delen
    Kies in onze shop bij betalen:
    ✓ IN3 in 3 delen betalen
  • Wat is IN3?
    IN3 is een betaalmethode waarmee je je aankoop in drie gelijke delen kunt betalen tegen 0% rente.
  • Voordelen van IN3:
    Bestel nu meteen, ontvang je pakket, en geniet direct van je aankoop!
    Mogelijkheid om met kleinere bedragen een grootse aankoop te doen.
    Gespreid betalen met 0% rente!
    Betaal in 3 termijnen.
  • Wanneer betaal ik?
    Het eerste deel betaal je als je de bestelling plaatst.
    Pas 30 dagen later betaal je het 2e
    En het 3e deel voldoe je uiteindelijk na 60 dagen na je aankoop.
  • Kom ik in aanmerking?
    Bij het selecteren voor de betalingsmethode IN3, wordt er een controle uitgevoerd door IN3. Zij vragen om je Emailadres, Telefoonnummer en Geboortedatum in te voeren en je Bank te selecteren. Je wordt binnen enkele seconde wel of niet geaccepteerd. Word je geaccepteerd, ga je direct naar de betaalomgeving van je bank om je eerste deel te betalen, met Ideal.
  • Hoe betaal ik de termijnen?
    Het eerste deel betaal je dus bij aankoop met de betaalmethode IN3. En voor het 2e en 3e deel stuurt IN3 je een pre-reminder email met een betalingsverzoek. Je betaalt het 2e en 3e deel aan IN3 (NIET AAN ONS!). Dit kun je doen via een Ideal link op de digitale factuur van IN3.
  • Tot welk bedrag kan ik een aankoop doen?
    Het minimale bestelbedrag is €100,- en het maximale bestelbedrag bij ons is €600,-. Indien je gebruik wilt maken van de IN3 betaalmethode kun je dus niet meer dan het maximale bestelbedrag in je winkelmand doen.
  • Zijn er extra kosten?
    Er zijn aan deze betaalmethode eenmalig administratiekosten verbonden van €4,95.
  • Retourneren van goederen met de IN3 betaalmethode
    Als je goederen retourneert, wordt het reeds betaalde deel 1 teruggestort.
    Het zichttermijn is 14 dagen vanaf het moment dat je bestelling in ontvangst is genomen. Gaarne onze standaard retour procedure volgen.
    Na ontvangst van je retour-goederen wordt IN3 geïnformeerd, wordt je factuur gecrediteerd en je geld wordt teruggestort.
  • Je wordt niet geaccepteerd door IN3
    Wordt je bestelling niet goedgekeurd door IN3? Neem dan s.v.p. contact op met IN3;
    Telefoon +31 (0)88 39 93 333
    Maandag tot vrijdag geopend van 9:00 tot 17:00 uur
    Meer informatie vindt u op IN3-klantenservice

De rubberen zolen, binnenzolen en leestvorm dragen erbij toe dat u heerlijk lang kunt wandelen.

Onze hond Bram was de inspiratie om de hedendaagse waterdichte laars te introduceren.

ZOO CLASSICS was in de jaren 80 en 90 een populaire schoen die inspeelde op kleurrijke prints voor jong en oud.

Hulp nodig? Klik hier

Hi! Ik ben Sander en ik sta je graag te woord voor allerlei vragen over ZOO Footwear. Kies hieronder voor een van de opties.