Ruilen & retourneren

Wanneer een artikel niet aan uw verwachtingen voldoet kunt u het artikel retourneren. Er zijn geen verzendkosten indien u gebruik maakt van ons Antwoordnummer.

Voorwaarden

  • U heeft 14 dagen de tijd na ontvangst van het artikel om het te ruilen of te retourneren.
  • De artikelen dienen in originele staat (ongedragen) te zijn en in de originele schoenendoos ingepakt te worden, teruggestuurd te worden in de originele of gelijkwaardige omverpakking (een verpakking om de schoenendoos heen).
  • De standaard, bij dameslaarzen, meegeleverde uitneembare binnenzolen (1 paar in de laarzen + 1 setje separaat) moeten terug in de schoenendoos worden gedaan.
  • Bij retourneren zal het retour te ontvangen bedrag zo spoedig mogelijk, na ontvangst van het geretourneerde artikel, uiterlijk binnen 10 dagen aan u worden overgemaakt. Meestal vindt de restitutie plaats binnen 48 uur.

Wat te doen bij Ruilen?

  • Artikelen kunt u ruilen door de artikelen te retourneren en vervolgens een nieuwe bestelling te plaatsen.
  • Ook indien u de Klarna betalingsmethode heeft gebruikt, volgt u de reguliere Retour procedure. En indien gewenst kunt u vervolgens een nieuwe bestelling plaatsen.

Wat te doen bij Retourneren?

  • Volg het Retour-formulier bijgesloten in de doos, vul uw persoonlijke gegevens in, vul de gegevens in van het te retourneren artikel.
  • Indien u de Klarna betalingsmethode heeft gebruikt èn reeds de betaling heeft voldaan aan Klarna, zal na ontvangst van het geretourneerde artikel het bedrag aan u worden overgemaakt door Klarna.

Inpakken

  • Pak de artikelen in volgens onze bovenstaande voorwaarden in een schoenendoos, sluit de omverpakking nog niet.
  • Plak het etiket van het Retour-formulier op de omverpakking van uw pakket.
  • Stop het Retour formulier ingevuld in uw pakket en sluit de verpakking.

Afgeven Pakket

  • Geef uw pakket af bij een postkantoor of een PostNL punt. En vraag om een ontvangst/verzendbewijs!

Het verzendrisico is voor rekening van de klant, u dient een ontvangst/verzendbewijs te vragen bij het PostNL punt zodat het pakket traceerbaar is en ZOO Adventure indien nodig PostNL zou kunnen aanspreken.

Beschadigd of verkeerd artikel ontvangen?

Beschadigd
  • Mocht u een beschadigd paar laarzen ontvangen, kunt u de procedure van Retourneren volgen en sturen we u met spoed een nieuw paar. We verzoeken u vriendelijk om op het Retour formulier te noteren waar de beschadiging zit. Ook is het nuttig voor ons om in kennis gesteld te worden of de omverpakking in originele staat was bij in ontvangstname.
    Verkeerd geleverd
  • Mocht het onverhoopt gebeuren dat u een verkeerd artikel heeft ontvangen, kunt u de procedure van Retourneren volgen en sturen we u met spoed een nieuw paar.

Printen Retour formulier

Het Retour formulier wordt bijgesloten in ieder pakket, mocht u dit niet meer in uw bezit hebben kunt u hier alsnog het formulier printen. 
Print Retour & Ruil Formulier NL
Print Retour & Ruil Formulier BE

Meer informatie over
Bestellen
Bezorgen
Betalen

Mocht u nog vragen hebben, neem gerust contact op met onze klantenservice.